29 hours

16.04.17, kl 06:00: Etter litt gråting og fornektelse, var det på tide å innse at vi måtte gå og si adjø til alle vennene våre på hotellet, og spise vår siste frokost i paradis før avreise til kalde Trondheim. På en skala fra 1-10, hadde vi lyst til å dra hjem i en vekting på 1:-(

Jeg har gledet meg vilt mye til å se familie og venner igjen, men en uke til på La Digue- Seychellene, hadde ikke skadet! Jeg har aldri følt meg så hjemme på en plass før, som på La Digue… Avslappede mennesker med rastafletter, god mat, havbris og ferske frukter. Vi hadde nok blitt igjen om jeg ikke gikk på skole.

kl. 06:30: Vi tok ferje fra La Digue, til Mahé, der flyplassen ligger. Fra ferja så vi flyvefisk og noe jeg tror kan ha vært en delfin.

kl. 08:00: Vi ankommer Mahé, og tar shuttlebuss til flyplassen.

kl. 09:00: Vi lagrer all bagasje på flyplassen, siden flyet går først klokken 18:00. Det var ikke andre ferjemuligheter, så vi kom lenge før flyet gikk. For å slå ihjel tid, dro vi på en nydelig strand i flere timer og nøt det siste av Seychellene.

kl. 15:00: Ankommer flyplassen på Mahé igjen, etter timesvis med bading og piknik på stranden. Det var kjempekoslig å ha date på stranden igjen.

kl. 18:00: Avreise til Norge, med mellomlanding i Etiopia. Vi tok et siste pust av Seychellene, gikk ombord flyet, og så ut av vinduet med et lengtende blikk.

17.04.17, kl. 11:30: Fremme i Trondheim igjen… Det var godt å kjenne frisk frisk luft med lavere luftfuktighet. Den crispye trønderkulda slo oss rett i trynet, men det var litt godt!

Jeg gruer meg til å ikke lenger kunne gå i kjole og espadrilles hver dag, til fordel for bukser og jakker. Men våren er her straks, heldigvis. 🙂 Jeg reiser jo også til Paris om to uker, og der er varmegradene oppe i titalls nummer allerede! Yay.

Det føles surrealistisk å være tilbake i Trondheim igjen. Jeg føler at vi har vært i et annet univers i to uker nå! Det har vi jo så og si, ingenting er likt på Seychellene som i Trondheim. Nå er klokken 08:40 i Seychellene, og 06:40 her i Trondheim. Nå skal jeg på skolen igjen! Følg med de neste dagene for et høydepunktsinnlegg om turen.

Klem til alle sammen💗M

Advertisements

5 thoughts on “29 hours

1. Du har så utrolig fin blogg! Har aldri hørt om seychellene før men nå er det virkelig en plass jeg må oppleve. Hvilket kamera bruker du? ❤

2. Seychellene er virkelig vakkert! Det er et av de siste bevarte paradisene på jord. Anbefales. Tusen takk for så fine ord<3 Kameraet jeg bruker på reise er mitt nye Fujifilm x70, mens jeg innimellom bruker mitt Canon EOS (husker ikke modell) med Sigma-linse.